מבצע קומיקס


מחזה, מוזיקה, תמלילים : ירון כפכפי | בימוי: אורי אומנותי וירון כפכפי
תיאטרון גושן ועיריית אשדוד [2019]
Stacks Image 1439902

מבצע קומיקס
2019

ההצגה “מבצע קומיקס” קיבלה אישור להיות חלק מסל התרבות הארצי לכיתות ג’-ו’, והוועדה המאשרת אף זיכתה את ההצגה בציון לשבח.
מבצע קומיקס הוא מחזה מקורי, בהפקת “הצוללת הירוקה”- אגף הקיימות הפועל במוזיאון אשדוד לאמנות. המחזה עוסק בתרבות הצריכה ומעמת אותנו עם אחת החולשות הגדולות של דורנו – ה”שופינג”.

מבצע-קומיקס.-צילם-כפיר-בולוטין-3-768x1085
כפיר בולוטין

בשבוע שעבר התבשרו אנשי הצוללת הירוקה, מפיקי ההצגה החדשה “מבצע קומיקס” כי החל מהשנה הקרובה תיכלל ההצגה בסל התרבות של כיתות ג’-ו’ וההצגה אף קיבלה ציון לשבח מסל התרבות. ההצגה שהופקה על ידי “הצוללת הירוקה”- אגף קיימות הפועל במוזיאון אשדוד לאמנות, בליווי תיאטרון גושן, עוסקת בתרבות הצריכה המופרזת בחברה של ימינו שהפכה להיות מכורה לקניות, למותגים, לאגירת דברים חומריים, ולקמפיינים ששוטפים את מוחם של הצרכנים.
כניסתה של ההצגה לסל התרבות גרמה לשמחה רבה בקרב המפיקים וצוות המוזיאון כיוון שאין זה דבר שגרתי שהצגה שמופקת על ידי מוזיאון זוכה להיכנס לסל התרבות ועוד מקבלת על כך ציון לשבח.

מבצע-קומיקס.-צילם-כפיר-בולוטין-2
כפיר בולוטין

כוכבת ההצגה היא “צולי”- צליל, ילדה מוכשרת וחכמה שמאד אוהבת לצייר קומיקס. צולי רוצה להיות מקובלת בחברה ולהשמיע את קולה. צולי מחליטה להילחם בתרבות הצריכה המוגברת ויחד עם החבר הטוב שלה, “מיקי גיקי”, חנון וחובב מחשבים היא רותמת את מלך הכיתה- גיא גורדון, לקמפיין קומיקס “קונים כמו שצריך” ויוצרת ממנו גיבור על “גגו בוי”.
מי שלא שמח מהקמפיין היוצא נגד הקניות המופרזות הוא “דילר” הנבל (שרון אלכסנדר), בעל רשת הקניונים “סופר מגה ג’יגה מול” שכל מטרתו היא לגרום לנו לקנות כמה שיותר. דילר מתעצבן כשמבין שכתוצאה מהקמפיין שיזמה צולי ניכרת ירידה במכירות, ומנסה לטרפד את החבורה ואף מצליח לגרום לפירוקה. צולי לא מוכנה לוותר ולבסוף מנצחת אותו. ההצגה משלבת קטעים מוסיקליים מקוריים וקטעי וידאו.

מבצע-קומיקס.-צילם-כפיר-בולוטין-4
כפיר בולוטין

ההצגה ביוזמת “הצוללת הירוקה”, אגף קיימות הפועל במוזיאון אשדוד לאמנות, בשיתוף החברה העירונית לתרבות, עיריית אשדוד, חברת נמל אשדוד, חברת אדמה אגן אשדוד ואיגוד ערים לאיכות הסביבה חבל יבנה. המוזיאון רתם לשיתוף פעולה את תיאטרון גושן שליווה את הפקת ההצגה והוא גם הגוף שמשווק את ההצגה.
הנושאים בהם נוגעת ההצגה הם המשך ישיר לנושאים בהם מתמקדת פעילותה של ה”צוללת הירוקה” בה מתקיימת פעילות בנושא איכות הסביבה שבמרכזן חיפוש אחר פתרונות לבעיית הצריכה המוגברת עמה מתמודדת הסביבה.  הפעילות בצוללת מתקיימת לאורך כל השנה, ומיועדת לקבוצות וליחידים, וכוללת פעילות משחקית אינטראקטיבית המבוססת על חמש תחנות הלקוחות מעולם איכות הסביבה, סרטון אנימציה ייחודי ומרגש הפותח בפני הצופים צוהר לאתגרים עמם מתמודד העולם. “הצוללת הירוקה” נוסדה מתוך הצורך להנחיל בקרב ילדים ונוער את האהבה לשמירה על הסביבה וללמד אותם על חשיבות השמירה על  קיימות. ההצגה וכל פעילותה של “הצוללת הירוקה” לא היו קורמות עור וגידים ללא תמיכתו של  ראש העיר אשדוד ד”ר יחיאל לסרי שהאמין ותמך בה מתחילת דרכה. כבר מראשית דרכה של “הצוללת הירוקה” הוא הבין את החשיבות הערכית, החינוכית והתרבותית שלה. 

מבצע-קומיקס.-צילם-כפיר-בולוטין
כפיר בולוטין

Stacks Image 1439945

שרון אלכסנדר
דילר וונדור

שיר פפוביץ’
הגר-אגרתה

תגל אליהו
צליל - צולי

מני גרוס
מיקי גיקי

יובל גנות
גגו

Stacks Image 1439952

מחזה, תמלילים, לחנים ועיבודים:
ירון כפכפי
בימוי:
אורי אומנותי וירון כפכפי


עיצוב תלבושות:
יובל כספין
עיצוב תפאורה: בתיה ומיכאל פיק
וידאו ארט: נמרוד צין
איורים: אלינור נחיאסי
עיצוב תאורה:
אורי מורג
כוריאוגרפיה: תום אפלבאום
מנהל הפקה: אורי לשם